Sok-sok állást hirdetnek napjainkban, egyre több a szabad állás és ma már a legtöbb szektorban a munkavállalóknak van lehetőségük válogatni, most ők vannak könnyebb helyzetben. Így munkáltatóként olyan helyen és olyan módon szükséges meghirdetni egy állást, amire rátalálnak a jelentkezők, amit elolvasnak, ami megragadja a figyelmüket. Leegyszerűsítve a hatékony álláshirdetés az, aminek segítségével a legjobb jelentkezőt tudja felvenni egy cég az adott pozícióra.
Ebben pedig megkérdőjelezhetetlen szerepe van annak, hogy hol is jelenik meg a hirdetés. Job, munka, állás – akárhogy hívjuk is, a szabad pozíciókkal tele van az internet. Igen magas költséget is jelenthet az egy vállalat számára, ha online szeretne állást hirdetni. Emellett pedig azt is szem előtt kell tartani, hogy az emberek szeretnek szórakozni, kikapcsolódni az interneten, így még az álláskeresés időszakában is ilyen tartalmakat böngésznek. Ez a két szempont pedig a Lépés Magazin oldalon találkozik, ahol friss, érdekes, szórakoztató tartalom várja a látogatókat. Emellett pedig ingyenes hirdetés feladási lehetőség is várja a Lépés Magazin látogatóit, ügyfeleit. Érdemes megfontolni ezt a lehetőséget, így a jól megírt álláshirdetés hamarabb célba ér.
A kérdések
Az álláshirdetés megírásakor gondoljunk át pár kérdést. Például hogy mi teremtette meg az igényt erre a pozícióra. Miért van nyitva? Milyen típusú személy az ideális jelölt erre a pozícióra, aki illeszkedik a vállalati kultúrához. Hogyan fog ez a pozíció együttműködni és támogatni más pozíciókat a vállalaton belül? Az évek során változott-e a pozícióval szemben támasztott követelmény. Milyen típusú személyiség szokott sikerrel járni ebben a szerepkörben? Mi kell ahhoz, hogy valaki sikeres legyen ebben a munkában? Melyek azok a készségek, melyekkel feltétlenül rendelkeznie kell és melyek azok, melyekkel jó rendelkezni, de nem szükséges. Van-e lehetőség fejlődésre ebben a szerepkörben? Kínál a vállalat valamilyen kiemelkedő juttatást? Részt vesz-e a cég valamilyen jótékonysági tevékenységben az irodán kívül? Mi az álláslehetőség legnagyobb előnye a versenytársakhoz képest? Ha pedig ezekre a kérdésekre az álláshirdetést választ is ad, akkor máris hatékonyabb lesz.